Monday, February 06, 2006

Hästshow

I går var det en sån underbar dag, så jag och barnen gjorde en utflykt till Pomona som ligger ca 45 minuters bilväg från oss. Vi besökte W. K. Kellogg's Arabian Horse Center och tittade på en uppvisning och klappade hästarna. Vädret var härligt, 28 grader, sol och en mild vind. Barnen hade kortärmat och shorts och Elliot hade sandaler. Trafiken var mänsklig, kanske beroende på att det var Super Bowl Sunday och alla satt hemma framför sina tv-apparater?

Viktor var fascinerad av alla hästarna och Elliot satt och hummade på min rygg i Ergoselen. Många fina hästbilder fick jag men det var väldigt jobbigt att träffa hästar igen, rent känslomässigt. Jag började tom gråta när de red in med flaggor till nationalsången. Jag saknar att ha hästarna i mitt liv...




Hästarna visades upp i både hoppning, dressyr och western pleasure samt för hand. Väldigt fina hästar! De hade också lite olika lekar, bland annat red de med ett ägg i en sked i handen! Imponerande, här kan ni se några bilder från det:

Trav med sked i hand


Galopp!



Tappar ägget preciiiiis

Den här hästen kunde en massa tricks:

Western trail
















Efter showen klappade vi hästarna i hagarna:

Viktor kollar på den stora hästen

"Huh?"



Sjysst stallplan


7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vilken HÄRLIG dag! KRAM!

4:36 AM  
Blogger crrly said...

Underbara bilder!

2:32 PM  
Blogger Susanna said...

Wow vilka härliga hästbilder. livsfarligt för en hästtokig mamma, med för lite tid och pengar. Låter som ni hade en trevlig dag

2:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej och puss pa alsklingarna fran maken i Kapstaden!

10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

HEJ PALLAS!!!
Vilken härlig blogg du har. Jag vill oxå ha en ;-)
Får bli när jag har tid ...

Hoppas du inte glömmer gamla svedala!
Idag fick vi OS guld i hockey oxå!!!
Hurra!!!
Ta hand om kidsen, delfeye

1:14 PM  
Blogger crrly said...

Stackars häst förresten, första bilden...! :-o

11:11 PM  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Snälla! Skriv mer!

7:46 PM  

Post a Comment

<< Home