Sunday, December 25, 2005

God fortsättning!

Igår var det julafton som alla vet. Vi hade en lugn och skön julafton utan stress. Vi hade köpt två paket till barnen och inga paket till oss. Viktor tyckte det var spännande med paketen och jag tror att vi hittade bra julklappar, det blev en liten bil från Fisher Price och en mjukisapa. Den lilla bilen kan man sitta på och sparka sig fram med fötterna och Viktor hajade konceptet fort, det verkar som han tycker det är jättekul. På bilden är han ute och provar den på asfalten utanför vårt hus. Fort, fort gick det, så det blev helt suddiga bilder :-)

Vi åt hemlagade köttbullar till lunch och Janssons Frestelse till middag och det var ganska lagom. Skinka hoppade vi över för vi visste inte riktigt vad vi skulle köpa och gasugnen är lite speciell. Vi saknade familjen såklart, julen är ju en familjehögtid och jag tycker det kändes lite halvt att bara fira vår lilla familj. Tur i allafall att det finns telefoner!

Viktor öppnar paketet med apan

Kramas lite med apan

Vad ÄR det i det här stora paketet?
En BIL!

Elliot tomtar lite


I morse vaknade jag tidigt av att det knackade på dörren. Vem är det som knackar på hos oss kl 7 en söndagsmorgon?! Jag virade in mig i ett badlakan och öppnade och utanför står en kille med tre stora kassar med paket. Jag förutsätter att han kommit fel när han säger (på engelska såklart): "Jag har blivit instruerad att lämna dessa till er". "Till oss?", frågar jag och han frågar efter vårt namn. Tydligen hade han kommit helt rätt och jag tackar, lite småchockad, och tar emot kassarna.

När Viktor vaknade fick han öppna en massa paket igen viljket var jätteskojigt såklart! Det var juklappar till både Mommy, Daddy och Kids. Ett schackspel i trä, en klocka, tre cd-skivor med julmusik, 4 ramar att sätta kort i, en stor fleecefilt, en stor mjukis-Snobben med tillhörande kläder, en snuttefilt med ett nallehuvud på, en klockradio, en barnvideofilm och en dvd med Elmo från Sesame Street. Viktor ÄLSKAR Elmo så den skivan har redan gått ett par varv nu på morgonen. Vilken överraskning, vi har inte en susning varifrån klapparna kommer. Förmodligen anses vi vara "mindre bemedlade" och har blivit rekommenderade för någon sorts välgörenhet. Det var mycket uppskattat men det känns lite konstigt att inte veta vem man ska tacka...

Kl 15 ska vi på julmiddag hos Johans chef. Vi har gjort glögg och misslyckad knäck (Johan har lyckats med glöggen och jag har misslyckats med knäcken) som vi ska ta med. Jag tror att vi ska ta med en av saffranskransarna också, vi äter ju så litet sånt hemma ändå.

God fortsättning önskar vi till er där hemma, trots att det "riktiga" julfirandet här i USA går av stapeln idag.

1 Comments:

Blogger Béatrice Karjalainen said...

Vad förvånad man skulle bli. Men gud så gulligt av någon att tänka på er så här i juletid. kan tänka mig att det blir mycket Elmo där hemma nu :-)

Just nu är ja grymt avundsjuk på ert väder, här är det nämligen -32 grader kallt ute just mu :-(

4:17 PM  

Post a Comment

<< Home