Tuesday, January 24, 2006

Natt 2, 3, 4 och ett pricko...

Hej och hå, en liten rapport från den sömnbrustna mamman.

Natt 2: Viktor vaknade och skrek efter pappa kl 4. Han var helt hysterisk så jag fick tillslut muta med Teletubbies för att hinna amma Elliot länge nog för att han skulle somna. Sen fick jag vyssja Viktor en kvart innan han somnade med en snyftning. Stackarn. En ganska så bra natt på det hela taget.

Natt 3: Viktor sov hela natten, visserligen en kort än, men gott så. Elliot var ju en helt annan historia däremot... Han hade feber på dagen och var lite hängig och att försöka glesa på nattamningarna var inte att tänka på. Dessutom var jag trött. Jag misstänker att Elliot hade ont i magen, för han var otröstlig i en halvtimme och det har aldrig hänt förut. Han somnade också tillslut och jag fick vila några timmar till.

Natt 4: Viktor sov hela natten *höjer blicken mot skyarna* men Elliot vaknade minst en gång i timmen och gallskrek. Jag försökte med allt. Ont i magen vet jag att han hade och han hade lite feber. Viktor gav honom mat med curry igår och nu är hela Elliot full med röda utslag. Vet inte om det beror på curryn eller något annat han ätit, men han har inte ätit något konstigt eller nytt. Iofs kan en allergireaktion vara fördröjd men kanske det kan vara nåt annat, någon barsjukdom, för jag tycker det är så mycket utslag. Hela ansiktet, ryggen och magen är fulla.

Ansikte

Rygg

Mage

Dagarna flyter på mycket bra, men jag hoppas verkligen att nätterna blir bättre snart.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan!
Säkert att det är prickar efter febern, så kallad 3-dagars feber. då de har fber i 3 dagar och sen uppstår prickarna.
Så hade min gösse med. (å visst blir man nojjig... ;-))

men han är ju supersöt även med prickar ju :-D

2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Så där ser min kille ut om han får i sig komjölk... och han har komjölksallergi... Han har även haft tredagarsfeber, då är utslagen mer flykiga och kliar inte...

10:23 AM  
Blogger Petra said...

Stackare!
Hoppas du får sova snart och att prickarna försvinner!

Du har väl inte missat min utmaning till dig?

http://enannansida.blogspot.com/2006/01/utmaningar.html

2:31 AM  

Post a Comment

<< Home