Friday, December 23, 2005

Julstämning i palmlandet


Sakta men säkert börjar det infinna sig lite julstämning så här dagen före dopparedagen. Vi har kokat knäck, bakat pepparkakståg och lussebullar, inhandlat ingredienser för att göra Janssons Frestelse och införskaffat julmusik. Idag ska jag städa undan lite och Johan ska jobba halvdag.

Ännu har vi inte köpt några julklappar till barnen, vi tänkte försöka göra det ikväll, frågan är väl bara vad... Elliot är ju fortfarande lite för liten för att greppa detta med jul och julklappar men Viktor ska få någt skojigt tänkte vi. Eventuellt blir det en liten åkbar bil eller lego. Till mig och Johan blir det tandblekning *hahaha* smickrande julklappar! Jag köpte på eBay för halva priset, det känns som ett kap.

Det har varit svårt att få någon julstämning när det är 23 grader varmt och palmer utanför fönstret men nu börjar det kännas lite bättre. Det svåraste är att jag saknar familjen så dant. Jul utan Tom känns inte roligt alls och de senaste jularna i Finspång har varit underbara.

Om fyra veckor får vi reda på om Viktor är mer än en tredjedel försenad i sin utveckling och därmed berättigad till talpedagog. Jag har blivit intrevjuad av en klinik som pysslar med talinlärning på vår barnläkares rekommendation eftersom Viktor inte pratar än. Hoppas att vi kan få komma dit och få lite tips på hur vi kan stimulera honom, han är ju ganska sent utvecklad med allting.

God Jul till alla där hemma som vi saknar önskar vi härifrån Riverside!

1 Comments:

Blogger Béatrice Karjalainen said...

God Jul!
Trist att höra att Viktor är sen i utvecklingen men jag hoppas att ni får den hjälp ni känner att ni behöver. Kramar från ett snöigt norr.

1:29 PM  

Post a Comment

<< Home