Wednesday, January 04, 2006

*VARNING! bild på död råtta*

Om någon frågat mig för tre år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag så hade jag garanterat inte gissat på att jag skulle sitta i Kalifornien, vara gift och ha två små barn. Det ska bli verkligt spännande att se vad detta nya år kommer bära i sitt sköte!

Jag hoppas att jag kommer få tid för steriliseringen snart, för nu är det bara två veckor kvar tills Johan ska åka till Sydafrika och vara borta en månad. Man kan tydligen vara lite hängig i några dagar efteråt. Jag har lite ångest över att han ska åka bort så länge, jag undrar hur det ska gå. Att jag klarar det hyser jag inga tvivel om, i pressade situationer kommer det alltid fram kvalitéer som jag knappt visste att jag hade, men det blir nog svårt känslomässigt. Jag vet inte heller hur mycket kontakt vi kommer att kunna ha medan han är borta. Sen undrar jag givetvis hur det påverkar barnen och vad Johan kommer missa i deras utveckling. Elliot kommer säkert både krypa och äta mat, Viktor kanske pratar. Det måste kännas konstigt att åka bort så länge från så små barn, det går ju verkligen sådär fort som alla säger... Nedan kommer en bild på Elliots nyaste favoritmin, han rynkar ihop näsan och fnyser (han har också lyckas skrapa ihop fem tänder!):

Lillfnysen


I går fick vi ett stoooort paket från Sverige av en vän till mig! Jag blev så himla glad, det var verkligen gulligt! Detta är en tjej jag träffat på familjeliv.se och vi har chattat många sömnlösa nätter och spelat mängder med Alfapet på nätet. Nu har hon inte haft bredband på ett tag så vi har inte hörts av så mycket, tyvärr, men så blev jag överraskad med detta härliga paket! Det var mängder med jättefina kläder till Elliot som hennes son inte behöver längre men som vi har användning för i vårt klimat. Dessutom var det tre julklappar till barnen: Fingerfärg, svenska små böcker från Kärnan och det bästa av allt: en BRIO-järnväg! Både Viktor och Elliot är helt fascinerade och lekte med den hela dagen igår.

Järnvägar-Viktor

Vi har en tid haft möss och råttor i köket och igår var det en kille här och satte fällor. Tjugo över sex i morse hörde jag den första bryta-nacken-av-dem-fällan slå igen. När jag kikade dit hade mycket riktigt en liten råtta mött sin skapare i skåpet under diskbänken! Bild på det stackars djuret kommer här:

R.I.P

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ååååh vad skoj det är att se massa bilder...!! Bilder förgyller ju en blogg nåt enormt...!! =)

12:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Uhuuuuuu, vilken råtta! Vilken svans! Jag har sett en sådan här i Bostontrakten också, fast överkörd och riktigt platt. Men svansen syntes väl...och huggtänderna...brrr... Spindlar och ormar klarar jag av, men råttor och kackerlackor...

Nog om det! Så kul att läsa lite om er jul. Låter jobbigt att maken ska vara borta så länge...min make ska vara borta en vecka nu, tillräckligt jobbigt tycker jag.

Ha det bra!

11:30 AM  

Post a Comment

<< Home