Monday, January 02, 2006

Varför smakar Kåvepenin så illa?

Jag läser så här i sjukdomsvinter om massor med föräldrar som har problem med att ge sina barn Kåvepenin. Jag förstår varför för det smakar ju verkligen RÄVA! Men _varför_ är det så äckligt? Och varför går det inte att ta fram en god barnmedicin, här i USA går det tydligen utmärkt utan att man måste ta till ett bredspektrum-pc.

Hur verksamt är penicillinet om hälften kräks upp och hur många resistenta bakterier får vi om kurerna avbryts mitt i för att föräldrarna ger upp? Och hur mår egentligen barnen av de regelrätta övergrepp de ibland utsätts för för att medicinen ska i?

Ska det vara så jävla svårt att få medicinen att smaka hallon?! VA?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kåvepenin finns med fruktsmak för de små barnen. fast här där jag bor verkar det som om man måste säga till läkarn när man är där med barnet om man vill ha den sorten, annars blir det den vanliga. förstår inte alls varför de är så kinkiga med det...
nog finns det hopp. :)

3:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mina små döttrar fick äta Kåvepenin dagarna innan jul; den var smaksatt kakao och citron. Den äckliga bismaken av penicillin fanns ändå kvar och jag vet inte hur många gånger de kräkte upp medicinen. *Bläää*

1:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Har just haft ett mer eller mindre slagsmål med min 2,5 åriga dotter för att få en några få droppar i munnen.. Jag HATAR kåvepenin det är ett straff! Man är helt slut efteråt, och det lilla som kom i munnen, kommer ut tillsammans med de uppkastningar som följer i 5 min efteråt.
Hur kan det vara så svårt att få fram ett penicillin som barn inte kräks av?

1:05 AM  

Post a Comment

<< Home