Tuesday, November 22, 2005

Snipp snapp snut, nu är babysagan slut

Nu är det bestämt - jag ska sterilisera mig! Snipp, snipp!

Efter två täta problemgraviditeter med hemska smärtor och allehanda krämpor har jag beslutat mig. Graviditeterna avslutades med två akutsnitt och två prematura barn och all oro som hör därtill och det känns rätt att stänga babyverkstaden för alltid, varken min kropp eller mitt psyke skulle klara av fler graviditeter. På ett sätt känns det väldigt skönt och på ett annat lite sorgligt. För alltid liksom, det är länge det...

Jag har alltid velat ha många barn och är mycket lycklig över att ha begåvats med tre friska pojkar tämligen enkelt, men tre graviditeter är var min lekamen verkar sätta gränsen. Det ska bli skönt att aldrig mer behöva stoppa i sig hormoner eller fundera på vad man kan ha istället. Nu hoppas jag bara att sjukförsäkringsbolaget skyndar sig med godkännandet så att jag får det överstökat snabbt.

Min gynekolog fick ingreppet att låta som det enklaste i världen, jag hoppas han har rätt. Det görs tydligen med titthålsoperation genom naveln och lämnar i princip inga ärr. Det är ett polikliniskt ingrepp, så man får gå hem samma dag. Uuh, ser inte direkt fram emot en till operation men det får gå.

3 Comments:

Blogger Erika said...

Oj! Vilken grej. Men jag håller med dig. Fytte tusan vad skönt att slippa äta hormoner. KRAM älskade du!

3:34 PM  
Blogger crrly said...

Oj. Stort steg.

2:28 AM  
Blogger Cecilia said...

Oj, förlåt min tveksamhet, men är du verkligen riktigt säker nu? Vi är ju inte så gamla ändå, om 7-10 år känner du kanske annorlunda? Hormoner behöver man ju inte äta, det finns ju alternativ ...

Ja, nu projicerar jag väl bara mig själv, men jag vill hålla dörren öppen för en eventuell 4 vid 40. OM jag vill det då. :-) Och en trea om 2 år kanske, vi får se. Just nu känns det som jag har fullt upp med dem jag har, hahaha ...

4:08 PM  

Post a Comment

<< Home