Monday, November 14, 2005

Ungen är sjuk!

Fantastiskt hur en lugn och rationell människa kan förvandlas till ett oroligt hönsande vrak på bara några timmmar. När ens barn blir sjukt är det som att hjärtat (och för all del vettet) ramlar sönder lite. Jag kan sitta i timmar och ge råd till föräldrar med sjuka barn - det har ju sina plus att ha sjuksköterskor till föräldrar, man snappar upp en hel del - men när mina egna barn blir sjuka tappar jag alla koncept. Jag får alltid värsta-scenariot-tankar om lunginflammation, njurbäckeninflammation, autoimmuna sjukdomar osv. Det är som att allt jag vet och allt mitt lugn blåser bort med småttingarnas första nysning...

Den omtänksamma pappan har i allafall tagit med sig nåt virus hem från jobbet och vi har alla varit lite risiga. Just när vi trodde att 18-månadergrabben tillfrisknat från maginfluensa fick han jättehög feber och svårt att andas. Vi avvaktade över natten men idag på morgonen fick vi en läkartid för honom, resultat: Falsk krupp.

Nu har vi införskaffat en luftfuktare och medicin som kan göra honom hyperaktiv, det låter väl som en rolig resa? Nu har han somnat i soffan efter medicinintag (stod det verkligen hyperaktiv på flaskan?) och de fattiga föräldrarna är $70 ännu fattigare, men med helare hjärtan.

1 Comments:

Blogger Erika said...

Hej vackra underbara du! Jag har bara en sak att säga - förutom att jag hoppas att det vänder snart och att det är Ok med oss - fy fan för krupp.

Kram!

2:36 PM  

Post a Comment

<< Home