Sunday, November 20, 2005

Lördagspromenad på Mount Rubidoux

Igår gjorde vi en liten utflykt till Mt Rubidoux Memorial Park för en långpromenad i det härliga vädret. Riverside är omgivet av berg på alla sidor och Mt Rubidoux är ett promenadberg som ägdes av Riverside-visionären Frank Miller. Fram till 1993 var det öppet för biltrafik men till slut togs förnuftet till fånga och det tillägnades fotgängare av olika slag. (Till alla californier: man måste inte åka bil överallt!) Jag var där tidigare i veckan med några mammor jag träffat på Internet och det var så vackert att jag ville visa maken och ta lite kort.



Utsikten är fantastisk! Och himlen... spana in himlen!
(Klicka på bilderna för att se dem i större format!)


Har fortfarande inte vant mig vid alla nya växter.
Kaktusar och palmer liksom... Och så denna molnlösa himmel...


Ja, hur kommenterar man detta?
Vackert så det gör ont.


Gossarna vilar sig i skuggan.
Santa Ana River i bakgrunden till höger.


Den här bron byggdes av släkt och vänner till Frank Miller.
Såhär står det på en bronsplatta på tornet:

Peace with Justice for all men
Anno domini 1925
this bridge was built by
neighbors and friends of
Frank Augustus Miller
in recognition of his
constant labor in the
promotion of CMC beauty
community righteousness
and
world peace


På tornet står Sverige och Norge med,
tyvärr blev fotot av det ursuddigt.



En bild tagen under bron.
De blå tonerna fortsätter i evighet...


Detta kors står på toppen.
Det var nån historia bakom som rörde
sekulariseringen, men jag minns den inte.
Jag får kolla upp det och återkomma.
Själv tycker jag bilden blev väldigt religiös!


Luv ya!

1 Comments:

Blogger Erika said...

Men oh. säg till nästa gång ni skall på utflykt så hakar vi på :D

kram!

4:55 PM  

Post a Comment

<< Home