Wednesday, October 26, 2005

Berg- och dalvana



"Livet ska INTE vara en resa ner mot graven
med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan snarare en sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur!"


Livet är bra lustigt. Allting kommer liksom i stim. Just nu har jag ett trevligt stim och det känns underbart efter alla triststim som varit ett tag. I morse fick jag och barnen en mysig promenad i botaniska trädgården med en nyfunnen vän. Jag ska också få en liten amningstext publicerad och makens födelsedagspresent som jag pysslat med i två dagar verkar bli übercool! (bilder kommer sen) Barnen är härliga och livet som lyxhustru börjar kännas riktigt acceptabelt. Nåja, lyx och lyx... Rika är vi i och för sig, bara inte på just pengar.

Jag undrar om man någonsin vänjer sig vid livets svängningar?



Nu har jag även tagit kort på makens present:
Bilden gör den inte riktigt rättvisa tycker jag. Det är ett collage av whiskyetiketter och ovanpå är det ett tjockt, tjockt lager med lack så det ser ut som glas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home