Friday, June 30, 2006

36°C och ett dumpster diving-fynd

Sommaren har börjat på allvar och temperaturen börjar dra sig mot 40°C varje dag. I juli och augusti är det aldrig under 30 grader, utom på natten. Tur det blir lite svalare på natten i allafall så att man kan öppna upp och vädra ur lägenheten. I förrgår var det 39°C. Lägenheten höll 33 grader och det kändes svalt och skönt när man kom in!

Idag har jag och barnen promenerat på Mt Rubidoux på morgonen och efter det var vi så svettiga att vi tog oss ett dopp i poolen. Härligt att kunna bada med dem, de älskar vattnet. De är dock lite vghalsiga så det är svårt att bada med dem själv. Båda hamnade under vattnet ett par gånger men de blir inte avskräkta alls utan skrattar när man fiskar upp dem och sedan är de genast där och ska kasta sig i igen. Tyvärr finns ingen barnpool, det är synd tycker jag. Nu måste vi ju vara i den djupa bassängen och barnen håller mest till på trappan. En annan sak sm är svår är att betongen runt om bassängen blir så het att vi måste lyfta dem direkt från vagnen i vattnet, annars bränner de sig. Viktor brukar dock vänta snällt på trappan medan jag lyfter i Elliot, är jag i vattnet så kastar dock Viktor sig handlöst ut och litar på att jag fångar honom...

Har inte kunnat ta några badbilder i år, men här kommer några från förra året:



Joo, nu hittade jag några badbilder från i år! De är från makens chefs pool, vi var där på lite eftermiddags-relax för några veckor sedan, här kommer de:



Och den här urskojiga leksaken hittade jag i sopcontainern igår, pojkarna verkar gilla den skarpt, de lekar mycket med den:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej!
Hittade hit via en annan blogg och började läsa - nu har jag läst varenda inlägg och skrattat så tårarna sprutat åt killarnas upptåg. Vilka härliga bilder (gillar speciellt den där ögonen tåras av kanelen)! När jag kom till bilden där du syskonammar så kände jag genast igen den från amningssnacket på AFF (där jag kallar mig för Pixie - hängde på amningssnacket för ca ½ år sedan). Världen är bra liten... Lev väl och fortsätt blogga!

1:02 PM  

Post a Comment

<< Home