Tuesday, June 27, 2006

Nu är Elliots tunga klippt

I fredags var Elliot sövd och fick sitt tungband klippt. Han var jättesur för att han inte fick tutta på morgonen när han vaknade, han fick inte äta eller dricka något efter midnatt, så vi åkte och handlade på affären för att distrahera honom lite - kl 6 var vi där och hängde på låset! :-D (Öppettiderna är 6-24 varje dag.)

Allt gick jättebra och Elliot var på gott humör hela tiden i princip. Jag fick vara med i op-rummet och han blev lite rädd när de satte masken över hans ansikte men det tog bara 20 sekunder, sedan sov han så sött. Själva ingreppet tog knappt mer än en minut - klipp och sedan ett stygn under tungan.

Jag fick vänta i väntrummet medan han kvicknade till och när de hämtade mig satt han och skrattade i en sköterskas knä. Det första han hade gjort var att sticka ut tungan, det har han ju inte kunnat förut! Han hade inte varit ledsen eller rädd alls, det kändes mycket skönt. Jag ammade och Elliot blev sååååå lycklig: "Ääääääääntligen får man tutta!"

Vi var kvar på uppvaket en kvart, sedan fick vi åka hem för han var så pigg och fick behålla bröstmjölken. Väl hemma fick han lite smärtstillande men var sitt vanliga jag. Han åt och drack precis som vanligt och vi har inte märkt något särskilt alls på honom. Det var skönt att det gick så smärtfritt och smidigt och det är skönt att ha det gjort.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

åååå! jag vet inte varför, men jag blir så himla glad när jag läser detta. Jag har också fått tungbandet klippt och jag har inte träffat nån annan , så jag känner en sorts samhörighet med din son nu ;-) Jag gjorde det när jag var fem och jag blev drogad och minns att jag ramlade ner i sängskanten och slog huvet hela tiden. Sen försökte jag säga R direkt efteråt men det krävde mycket träning. Vad kul att det finns fler som jag :) (jag är adrenalin på FL)

2:18 PM  

Post a Comment

<< Home