Thursday, May 11, 2006

Livsuppdateringsdravel

Bilden: Elliot leker med Viktors födelsedagsballong

Jag sitter här på morgonen medan barnens gröt står i mikron. Vi ska snart ut och promenera på Mt Rubidoux med några vänner, det gör vi ungefär fyra gånger i veckan och det är så skönt att börja dagen med en promenad. Jag brukar skjutsa Johan till jobbet och sedan åka vidare till berget.

Härom dagen skulle vi köpa en grind att sätta för köksöppningen för att hålla barnen ute och när vi kom till affären så stod det politiskt aktiva unga människor utanför. De ville att vi skulle skriva på en namninsamling för att sänka bensinpriserna och jag sa: "Du måste skoja? Om vi hade talat om att höja dem, kanske tom dubbla dem, jag DÅ skulle jag skrivit på". De blev jätteupprörda, hahaha! Men allvarligt? Amerika står för en mycket stor del av biltrafikföroreningarna, det går liksom inte att blunda för. Peak oil står för dörren och det är dags att vakna upp och lukta på kaffet.

Apropå lukta på kaffet ja... Elliot och Viktor luktade på kanel för några veckor sedan, måste ju slänga in bilderna efter att ha visat dammsugarmisären, så att ni riktigt får en känsla för hur våra dagar ser ut:

Hallå, vad gör ni?

Va, vi? Vaddå? Kanel? Näääääe?

Ser ni hur ögonen tåras?


2 Comments:

Blogger Susanna said...

Skönt att det finns fler barn som kladdar ut mat på golvet. =)
Tova & torkel har hällt ut kaffe, vällingpulver, havregryn, salt och nu senast en burk jordgubbssylt.

Håller föresten med om bensinpriset. har förstått att USA har ganska billig bensin så det gör ju inget om den höjs lite där. Det lär nog bara behövas.

2:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag riktigt känner hur det doftar kanel ända hit!

2:08 PM  

Post a Comment

<< Home