Wednesday, December 14, 2005

Eländes elände (och en säng)

Nu är vi sjuka igen och det med rysansvärd råge. Har inte orkat sitta upp länge nog för att uppdatera här på några dagar. Jag blev sjuk i söndags kväll efter vår lilla glögg- och lussebullssammankomst (som för övrigt blev mycket uppskattad, amrisarna vräkte i sig såväl glögg som hembakta lussekatter och pepparkakor). Först fick jag ett litet irriterande stick i halsen och sedan feber. Förloppet var mycket hastigt och jag har varit riktigt dålig och knappt kunnat stå på benen. Jag har haft sådan ledvärk att jag inte kunnat lyfta barnen ordentligt.

Johan har varit hemma och tagit hand om barnen, som nu också är rejält sjuka. På fredag är det tänkt att han ska åka till Florida på tjänsteresa, men vi får se om inte han också drabbas av detta hemska virus, det ligger i luften tror jag.

Sjuklingvila


En trevlig sak är i allafall att vi fått en extrasäng av en av mammorna jag umgås med. Helt gratis! Jag var inte tillräckligt sjuk igår för att kunna motstå att montera upp den så nu har vi ett komplett gästrum, bara att beställa biljetter hörni! :-) Så här fint blev det:

2 Comments:

Blogger Erika said...

Men ooooooooooooh! *letar efter ställen där man kan VINNA biljetter*

3:25 AM  
Blogger Petra said...

Här är din blogg! Vad kul!

Krya på er! Är själv hemma och förkyld!

3:46 AM  

Post a Comment

<< Home