Saturday, December 10, 2005

Kul hos doktorn och bärselelycka

Jag har varit sjuk några dagar och därför inte orkat uppdatera som jag velat, men nu är jag okej igen och tänkte delge er ett par av veckans händelser.

I onsdags var det dags för båda killarna att träffa doktor K för vaccinationer, mätning och vägning:

Viktor: 10,4 kilo och 80,6 cm (äntligen segat sig över 10-kilosstrecket)
Elliot: 7 kilo och 66 cm


Allt gick jättebra förutom att Viktor var lite rädd och ängslig, vi går ju bara till doktorn när han är riktigt sjuk eller ska vaccineras och det är inte så kul såklart. Som tur var kunde Johan vara med och ta hand om honom medan det var Elliots tur. De tyckte i allafall att det var buskul ända fram till sprutorna.

Bröderna Bus

Smarrigt liggunderlägg

Oj, knäppte du, jag var ju inte beredd!

Vem behöver leksaker när man har en storebror?

Röjer så han blir alldeles rosig


Till min stora lycka har vi äntligen köpt en bärsele som funkar till båda grabbarna! Den elastiska bärsjalen funkar fortfarande bra men jag har länge velat ha ett alternativ som går fortare att bära på ryggen med och som inte släpar i backen medan man sätter den på sig. Jag beställde en Ergo-sele förra fredagen och i tisdags kom den. Det blev en vinröd sele med matchande skötväska och ryggsäck - snyyyggt! Ryggsäcken är jättepraktisk för den kan man både bära som en vanlig ryggsäck och fästa utanpå selen! Skönt att inte behöva släpa på en "extra" väska när man ska ut.

Ergon har snabbt blivit vår nya favorit, den är så skön och praktisk. Och snygg. Och lätt att använda. Den avlastar så bra i och med att den har ett rejält höftbälte som tar det mesta av tyngden. Båda killarna gillar att bäras på ryggen så detta är verkligen ett bra alternativ för oss. Jag är så lycklig över min nya bärmojäng så det knappt är klokt!

Pappa, Viktor och Ergon


Dessutom har vi tvättat vår heltäckningsmatta, det var dyrt men nödvändigt. Urk!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åååh, härligt med sele!! Det har inte blitt nått nytt bärdon här på länge... Vi (läs:jag) bär bara på de vis som man behöver redskap till som jag redan har... Hmm,,, invecklad mening... Men men, förhoppningsvis blir det väl syskon en vacker dag och DÅ minsann!!! =D

1:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kul med en massa bilder på killarna. Saknar lite bilder på dig bara. Men man är ju oftast bakom kameran. ;o)

Vi älskar vår Ergo också, den används mycket och ofta.

KRAM Elin (MOE)

5:03 AM  
Blogger crrly said...

Vilka sötnosar!!!!! :) Sååå gosiga bilder!

9:57 AM  

Post a Comment

<< Home